در اواخر دهه ۷۰ شرکت خودروسازی ایرانخودرو تصمیم گرفت خودرویی تولید کند که علاوه بر داشتن ویژگیهای مثبت، ارزانقیمت هم باشد. نتیجه این تصمیم ایرانخودرو با نظارت شرکت پژو فرانسوی پژو، تولید خودرویی به نام «آردی RD» شد. از جذابیتهای آردی این بود که به لحاظ بدنه کاملاً شبیه به پژو ۴۰۵ بود، اما قیمتی پایینتر از آن داشت. بهطوریکه بسیاری از کسانی که قدرت خرید پژو ۴۰۵ را نداشتند، برای خرید آردی اقدام کردند و تشکیل صفهای طولانی دادند. درواقع RD مخفف عبارت «Rear drive» یعنی دیفرانسیل عقب است. خودروی تولیدی ایرانخودرو دیفرانسیل عقب بود.
بعد از چند سال تصمیم به بهینهسازی پژو روا هم گرفته شد. بهاینترتیب در سال ۱۳۸۸ بهجای روا، «روای سال» با موتور ۱۷۰۰ به بازار آمد. این خودرو امکانات بیشتری نسبت به مدل قبلی خود داشت و با موتور بهینهشده بهویژه در قسمت پایه گازسوز ohvg2 به بازار عرضه میشد. طی تغییراتی که روی این خودرو صورت گرفت، استاندارد آلایندگی آن به یورو ۳ تغییر یافت. در ضمن طبق تصمیمات تولیدکننده بهجز بهینه شدن موتور، اتاق ۴۰۵ معمولی را نیز به آن اختصاص دادند.